چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
گبرلو

حوزه / یک کارشناس سینما گفت: در سال‌های اخیر فیلم‌های کمدی در گیشه موفق هستند و دیگر آثار سینمایی عموماً با مخاطب مواجه نمی‌شوند حتی فیلم‌های دفاع مقدسی که در گذشته جز آثار پرفروش سینما بودند.

محمود گبرلو؛ تحلیلگر سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: در هفته سینما به سر می‌بریم. این ایام تجلی از سینما است؛ سینمایی که نتوانسته بیانگر ارزش‌های انسانی، انقلابی، اخلاقی و دینی باشد، البته پر واضح است توجه به این امتیازات در دهه‌های مختلف دستخوش نوسان شده است. سینما در دهه ۶۰ و ۷۰ نگاهی مطلوب به آموزه‌های اخلاقی و دینی داشت، اما در یک دهه اخیر این موضوع کمرنگ شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر فیلم‌های کمدی در گیشه موفق هستند و دیگر آثار سینمایی عموماً با مخاطب مواجه نمی‌شوند حتی فیلم‌های دفاع مقدسی که در گذشته جز آثار پرفروش سینما بودند دیگر در گیشه اتفاقات خیره کننده‌ای رقم نمی‌زنند. دلیل این امر را در ذائقه‌سازی که رخ داده می‌توان توصیف کرد. منظور اینکه در طول سال‌ها ساخت بی‌رویه فیلم‌های کمدی مخاطب را بدین سمت متمایل کرده است.

این کارشناس سینما تاکید کرد: نباید غافل بود وضعیت اقتصادی جامعه نیز باعث شده تماشاگر برای رهایی از دغدغه‌های مالی به سمت فیلم‌های کمدی متمایل شود چون این شکل از سینما را فرصتی برای رها شدن از مشکلات می‌دانم. نکته حائز اهمیت اینجاست که فیلم کمدی قادر است شکلی فاخر هم داشته باشد اما گاهی مواقع شاهدیم برای خنداندن تماشاگر از سخیف‌ترین ابزارها بهره برده می‌شود.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: برای اینکه بتوان مجدد فیلم‌های فاخر به ویژه آثاری که در آنها موضوعات اخلاقی و دینی مورد توجه قرار می‌گیرد را احیا کرد باید یک برنامه‌ریزی بلند مدت وجود داشته باشد که تمام مدیران سینما متعهد به انجام آن باشند نه اینکه هر مدیری بنا به سلیقه شخصی خود بخواهد به این قبیل موضوعات نظر کند.

وی در انتها بیان کرد: ارزیابی شخصی من این است که سینما در آینده مخاطبش کمتر از امروز خواهد بود، زیرا به دلیل فراگیر شدن پلتفرم‌ها، مردم ترجیح می‌دهند فیلم مورد نظر خود را در این رسانه مشاهده کنند. دلیل گرایش مردم به سمت پلتفرم‌ها نیز کاملاً مشخص است. این حوزه نسبت به سینما ارزان‌تر است و بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند با هزینه‌ای کمتر آثار سینمایی مورد نظر خود را تماشا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha